INFORMA'T · PARTICIPA · DEBATEIX · COL.LABORA · COMENTA'NS· DONA'NS LA TEVA OPINIÓ

15 de març 2010

Joves al volant

Pot ser, la mala fama siga el company més habitual dels joves conductors espanyols. Els joves representem vora al 22% de la població total i el 20% de conductors. Malauradament també suposem més del 36% de les morts en carretera i el 42% de ferits greus.

Aquestes tràgiques xifres podrien justificar eixa mala fama, de fet, els accidents a la carretera representen la primera causa de mort dels espanyols menors de 30 anys. Però cal tenir en comte que som els joves qui més hem contribuït a rebaixar les xifres de mortalitat en accidents de tràfic al llarg dels últims anys (al voltant del 64% entre les persones de 15 a 24 anys).

Cal preguntar-se que ha passat per a que s’hagin donat aquests canvis en un grup amb tant de risc. Algunes de les claus són el carnet per punts, les reformes del Codi Penal, l’augment de controls, les campanyes de conscienciació, la millora del parc automobilístic i carreteres, la generalització de la figura del conductor alternatiu i, el que pot ser més important, el rebuig a l’entorn jove de les conductes temeràries.

Als darrers anys, la conducció i l’educació vial han passat a ser temes centrals de debat entre els joves. La bona noticia es que tot i que els conductors joves som molt permeables al missatge de risc, també ho assimilem i ens adaptem millor a la seguretat.

Podem dir que les xifres milloren, però a 2009 moriren 730 menors de 35 anys a les carreteres espanyoles. Per aquest motiu encara cal incidir en la millora dels hàbits de conducció, els quals quan abans és fomenten millor, doncs conduir abans és conduir millor. D’aquesta forma, segons els experts, practicar abans anys acompanyat d’un adult redueix riscos futurs i sinistralitat.

A aquesta qüestió ve a incidir la nova proposta de la DGT de permetre conduir a partir del 17 anys amb coneixements bàsics i acompanyat d’un conductor amb experiència. Aquesta proposta ja és present a altres països europeus i plantejada al nostre país anteriorment. Després d’anys millorant la conscienciació dels conductors, ara és el torn de millorar la conducció des de l’experiència.

Dóna’ns la teva opinió mitjançant comentaris: Quins altres factors creus que han incidit en la millora de la conducció dels joves espanyols? Què et sembla la nova proposta de la DGT? Consideres lògic que amb les millores dels joves conductors les pòlisses dels segurs continuen sent més altes per als conductors sense experiència?

1 comentari:

Anònim ha dit...

a mi em sembla molt bé, però clar depèn de qui t'acompanye perquè si és un tarambana...